dissabte, 15 d’octubre del 2011

I diuen que són “anomalies”...



El Diari de Tarragona dóna a conèixer en la seva edició d’avui les versions tan contraposades de Jesús Antonio Mármol i Pedro Lavilla sobre el forat de 85.746,74 euros detectat a l’Escola de Comerç de Costa durant el temps en què tots dos hi van estar al capdavant. El primer, com a director del centre; el segon, com a regidor de Comerç, de qui depenia Mármol. Lavilla assegura que les factures no justificades de Mármol “no es corresponen amb treballs que jo hagués autoritzat prèviament, quan el centre estava sota la meva regidoria, prova d’això és que no tenen consignació pressupostària ni estan conformades. En altres paraules, el tràmit administratiu corresponent, del qual era coneixedor Jesús Mármol, s’ha obviat del tot. En conseqüència, totes les responsabilitats són seves”. I afegeix: “Jo només vaig autoritzar factures per import de 7.791,62 euros” del total de 93.538,36 euros que Mármol va gastar. Lavilla assenyala que “en acabar l’anterior mandat vaig detectar una sèrie d’irregularitats comeses per Mármol i iniciem les diligències oportunes per depurar les responsabilitats en què hagi pogut incórrer”. Lavilla assegura que Mármol “va signar convenis en nom de la corporació, comprometent-se a abonar determinades quantitats, quan no tenia cap competència per a això. També hem detectat que hi ha una sèrie de factures emeses que no van ser registrades, autoritzades o conformades ni per la meva part ni per ningú amb competències per a això”.

Lavilla: “Mármol va amagar documentació”

El qui ara és regidor d’Acció Social acusa Mármol de “generar una despesa excessiva que va superar amb escreix el pressupost assignat ―de 40.000 euros― per a la promoció i el funcionament de l’escola”. I apunta que Mármol “va ocultar documentació, i va arribar fins i tot a signar un conveni amb una empresa audiovisual privada de 7.000 euros mensuals durant cinc anys, per rebre’n un servei publicitari”. En resum, que Mármol va utilitzar diners de l’escola en benefici propi, raó per la qual “se li demanaran totes les responsabilitats que en dret sigui procedent”.

Mármol: “Lavilla n’estava al corrent

Per la seva banda, Mármol assegura que no va cometre cap irregularitat. “No vaig fer cap moviment sense coneixement de Lavilla. Tots els procediments necessitaven dues firmes: la seva i la meva. Jo no podia tirar res endavant sense que el regidor en donés el vistiplau”. I apunta que darrere de les acusacions contra ell pot haver-hi un rerefons polític: “Segurament ha influït el fet que deixéssim de ser del mateix partit” [Mármol es va donar de baixa del PP per anar-se’n amb Alberto del Hierro al Centro Democrático Liberal]. “Si han paralitzat el pagament de factures no és perquè l’escola funcionés malament o hagués irregularitats, potser és una excusa per no pagar als proveïdors per falta de liquiditat”, diu Mármol, per concloure: “Estan intentant desprestigiar-me, però no em preocupa en absolut. És una pràctica habitual dins l’àmbit de la política”. Mentrestant, a tot això que ha passat, a l’ajuntament li diuen anomalies. Deu ser perquè tot és possible en el sorprenent món de Granados.


Nota: Libertas capitur. Sapere aude ('La llibertat es conquereix. Atreveix-te a saber') és el lema de lEscola de Comerç de Costa.