dijous, 5 de desembre del 2013

PPerò seran torracollons! (IV)



Cal reconèixer que el PP fomenta el consens: gràcies a la seva ridícula campanya Si no conoces Salou, no conoces España, amb la qual pretén atreure el turisme fatxa, ha aconseguit que tothom la critiqui. Menys el PP, és clar, que estan encantats de la seva ximpleria. Segons publica avui el Diari de Tarragona, al regidor de Turisme, Benet Presas (CiU), li sembla “fatal” que un partit es desvinculi de l’acció promocional del Patronat de Turisme. “Utilitza el turisme amb fins partidistes”, diu. Per al portaveu municipal d’Unió Municipal de Catalunya, Salvador Pellicé, “si la promoció de Salou els preocupa [als del PP], tenen representació al Patronat de Turisme i a la Diputació per plantejar-hi inquietuds. No té sentit que cada partit faci la seva campanya publicitària, cal defensar el sector”. Segons el portaveu del PSC, Zacarías Henar, el PP busca una “instrumentalització del nom de Salou en benefici propi”. I afegeix tot seguit que “el PP vol escampar que Salou és una alcaldia seva perquè no confia que l’acabarà tenint” [segons el pacte de govern CiU-PP, l’alcaldia hauria de passar l’any vinent als populars, un acord que l’actual alcalde, Pere Granados (CiU), no sembla que estigui molt disposat a complir]. El gerent del Patronat de Turisme de la Diputació, Octavi Bono, també discrepa de l’efectivitat de la campanya pepera: “El mercat espanyol té una estacionalitat molt marcada i ara no és el millor moment per fer una campanya d’aquesta mena”. I apunta que “les intencions són altres més enllà de la de portar gent a Salou”. Qui evita pronunciar-s’hi és el president de l’Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, Eduard Farriol. Calla ara tot just quan hauria de parlar.