PPerò seran torracollons! (IV)
Cal
reconèixer que el PP fomenta el consens: gràcies a la seva ridícula campanya Si no conoces Salou, no conoces España,
amb la qual pretén atreure el turisme fatxa, ha aconseguit que tothom la critiqui.
Menys el PP, és clar, que estan encantats de la seva ximpleria. Segons publica avui el Diari de Tarragona, al
regidor de Turisme, Benet Presas (CiU), li sembla “fatal” que un partit es desvinculi
de l’acció promocional del Patronat de Turisme. “Utilitza el turisme amb fins
partidistes”, diu. Per al portaveu municipal d’Unió Municipal de
Catalunya, Salvador Pellicé, “si la promoció de Salou els preocupa [als del PP],
tenen representació al Patronat de Turisme i a la Diputació per plantejar-hi
inquietuds. No té sentit que cada partit faci la seva campanya publicitària,
cal defensar el sector”. Segons el portaveu del PSC, Zacarías Henar, el PP busca una “instrumentalització del nom de Salou en benefici propi”. I afegeix tot
seguit que “el PP vol escampar que Salou és una alcaldia seva perquè no confia
que l’acabarà tenint” [segons el pacte de govern CiU-PP, l’alcaldia hauria de
passar l’any vinent als populars, un acord que l’actual alcalde, Pere Granados
(CiU), no sembla que estigui molt disposat a complir]. El gerent del Patronat
de Turisme de la Diputació, Octavi Bono, també discrepa de l’efectivitat de la
campanya pepera: “El mercat espanyol
té una estacionalitat molt marcada i ara no és el millor moment per fer una
campanya d’aquesta mena”. I apunta que “les intencions són altres més enllà de
la de portar gent a Salou”. Qui evita pronunciar-s’hi és el president de l’Associació
Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, Eduard Farriol. Calla ara tot just quan hauria de parlar.